E-zin

E-ZIN

TOP 5 pro manažery – klíčové tituly, které by vás neměly minout

26. 2. 2016

Management je disciplína, která se nejlépe chápe v praxi. Kde ale čerpat nové rady a zkušenosti pro řízení podniku? Následující pětice světových bestsellerů nabízí teoretické znalosti i příklady z praxe, které fungují. Pochopte nejvyšší stupeň vedení lidí, princip 80/20, jak se vymanit z průměru a odhalte taje marketing managementu. Zde je výčet knižních TOP 5 – čtení pro manažery, které se vám při studiu MBA, či PhD budou hodit:

5 úrovní leadershipu

Manažer je vůdce. Je však rozdíl mezi vůdcem samozvaným a přirozeným. Prvního lidé poslouchají, protože musejí, což atmosféře ve firmě nijak neprospívá. Druhý je lidmi následován pro to, co dělá a jak se k nim chová.

Autor knihy 5 úrovní leadershipu John C. Maxwell je mezinárodně uznávaným odborníkem v oblasti vedení lidí. Jeho popis první až páté úrovně vůdčích schopností se stal mantrou všech řídících pracovníků. Objevte i vy jednoduchý a přímočarý návod, jak být oblíbeným a respektovaným šéfem.

Manažer 80/20

Každý manažer zná proslulé Paretovo pravidlo, které tvrdí, že 80 procent důsledků pramení z pouhých 20 procent příčin. Uvést však takový princip do praxe je složitější. Podle autora knihy Manažer 80/20 Richarda Kocha jsme stále vězněni představou, že objem práce lineárně ovlivňuje výši výdělku, tzv. 50/50 thinking.

Koch ve své knize namítá, že čas strávený prací nijak nesouvisí s reálnými výsledky a poukazuje na pravidlo 80/20 – 20 procent úsilí stačí manažerovi k dosažení 80 procent úspěchu. Jak dokonale pochopit a uvést Paretovo pravidlo do manažerské praxe, se dočtete na bezmála 200 stranách.

Management - učíme se od těch nejlepších

Příběhy úspěšných osobností jsou více než inspirující. Na reálných příbězích je nejlépe vidět, co opravdu funguje. Vyberte si svůj vzor a nechte se motivovat jeho autobiografií. Budete překvapeni, co všechno stálo v pozadí cesty na vrchol. Poutavá publikace Management - učíme se od těch nejlepších srovnává hned 60 lidských osudů z mnoha rozličných odvětví – umělce, politiky, vědce a podnikatele.

Všichni byli dobří díky svému talentu, špičkami se však stali díky vynikajícím manažerským schopnostem. Zjistěte, v čem byli jiní! Kniha německého autora Franka Arnolda je ideální pro všechny, kteří upřednostňují zábavné čtení před strohým výčtem manažerských pravidel a postupů.

Jak z dobré firmy udělat skvělou

Na základě přísných kritérií vybral Jim Collins a jeho výzkumní kolegové elitní skupinu společností, které dosáhly nejvyšších met ve svém segmentu a držely se na špici minimálně 15 let. Výsledky těchto firem, měřeno na výnosy akcií, překonávaly po celou sledovanou dobu běžný průměr až sedminásobně.

Jaké faktory jim k tomu dopomohly? V čem se jmenované firmy odlišily od těch ostatních „jen průměrně dobrých“? Podnětný výzkum odhaluje zásadní poznatky o manažerských dovednostech, nezbytných pro rozvoj podnikání. Motto: Strategii neurčuje trh, ale lidé!

Marketing management

„Bible marketingu“ od dvojice autorů: Philip Kottler a Kevin Koller prostě ve výčtu nesmí chybět. Marketingová teorie a poznatky z praxe v kompletním přehledu – tato učebnice vysokoškoláků zatím nenalezla konkurenci.

V nejnovějších vydáních naleznete všechna marketingová témata doplněná o nástroje a přístupy moderní doby. Publikace bere na zřetel ekonomickou recesi, rostoucí význam udržitelného a „zeleného“ marketingu, vliv počítačů, internetu, mobilních telefonů a s tím spojený fenomén sociálních sítí. Každou kapitolu uzavírá případová studie. Vše o marketing managementu naleznete právě v této knize.