E-zin

E-ZIN

Šest pracovních zlozvyků, které nás oslabují – zbavte se jich jednou pro vždy!

21. 4. 2016

Je čas skoncovat se zlozvyky, které vás brzdí. Závislost na emailech, zbytečné srovnávání s úspěchy druhých nebo hektolitry vypité kávy, to vše narušuje výkonnost a efektivitu vaší práce. Co s tím? Důležité je přiznat si své slabiny, nepřejít je mávnutím ruky a nalézt řešení. Připomíná vám následujících šest špatných návyků vaše chování? Změňte je! 

Jsme otroky emailů 

Emaily jsou jako droga. Díky smartphonům můžeme být na příjmu a kontrolovat nové zprávy 24 hodin denně. Závislí lidé sáhnou po svém přístroji ihned po probuzení, aby se přesvědčili, že přes noc nic neprošvihli. Nevědomky tak už od rána podřizují své pracovní tempo jiným lidem. Hasí jejich problémy, na úkor vlastních povinností, a pravděpodobnost souvislého emailování po celý den narůstá.

 Trpíte také překotným emailováním? Zkuste si ještě před tím, než budete ráno dychtivě hledat ikonku nové zprávy na svém mobilu, vytyčit vlastní cíle, kterých chcete dnes dosáhnout. Určete si vlastní priority, než to za vás udělá někdo jiný, a držte se jich. Na emaily koukejte jen v předem stanovený čas mezi hlavními úkoly

Jsme nepoučitelní 

Chyby jsou součástí každodenního života. Odmalička se učíme a sbíráme cenné zkušenosti metodou pokus – omyl. Proč tedy v dospělosti mnohdy zůstáváme vůči našim omylům slepí? Opakujeme stejné chyby neustále dokola, možná v naději, že se ta „smůla“ jednou prolomí… Zásadní je přiznat si špatný směr a zodpovědět si otázku: „Proč jsem zopakoval tu samou chybu jako minule?“ Jednou pro vždy pak naleznete osvobozující řešení. 

Bez plánů a rekapitulace 

Do práce se pouštíme po hlavě. Den začínáme bez jakýchkoli organizačních plánů a závazky řešíme nahodile, jak přicházejí. Stává se přitom, že úkoly s menší prioritou předčí ty skutečně důležité, na které už nezbude čas. Kolikrát se vám stalo, že jste nesplnili, co jste si na začátku dne předsevzali? Špatné rozvržení pozornosti mezi jednotlivé úkoly je hlavní příčinou nízké produktivity. Pokud se neustále cítíte přetížení, ale stále máte dojem, že povinnosti hrnete před sebou, nejspíš jste se stali obětí tohoto zlozvyku.

Zkuste prvních pár minut pracovní doby věnovat stručnému seznamu všech denních povinností. Určete si hlavní cíle a přiřaďte k nim čas, který jim budete věnovat. Mezi ně můžete vklínit úkoly s menší důležitostí. Na konci dne si krátce zrekapitulujte své výsledky a popřemýšlejte nad zítřejším rozvrhem. 

Závidíme ostatním 

Úspěch je individuální záležitost. Každý ho může vnímat v jiném měřítku, proto jej nelze srovnávat mezi sebou. Uvědomte si, čeho chcete dosáhnout vy. Definujte, jak by měl vypadat váš úspěch. Kdy se budete cítit šťastní? Úspěchy, kterých dosáhli druzí, jim přejte. Nejde přeci o vaše cíle, sžíravý pocit méněcennosti je naprosto zbytečný. Soustřeďte se pouze na vlastní mety a jejich zdolávání.  

Slabiny neschovávejte 

Úspěchu dosáhneme pouze tehdy, pokud nebudeme tutlat své minusy. Naopak je třeba si je popravdě přiznat a každý den věnovat chvíli jejich vymazání. Bojíte se cizích jazyků? Cvičte se při čtení zahraničních zpravodajských serverů. Ostýcháte se při veřejných prezentacích? Trénujte je nanečisto před zrcadlem. Sami nejlépe víte, jaké slabiny schováváte, odhalte je a pusťte se do nich! 

Samá káva, žádná voda 

Podle statistiky Mezinárodní organizace pro kávu vypije každý Čech v průměru 5,4 kilogramu kávy ročně. V posledních pěti letech se u nás konzumace kávy zvýšila o bezmála 66 procent. Začínat den šálkem černého moku však může být kontraproduktivní! Kofein naše tělo dehydruje, proto káva není vhodná jako první nápoj dne. S dalšími hrnky se problém pochopitelně navyšuje.   

K probuzení těla je mnohem vhodnější sklenice vody. Dodá mu energii a přirozeně rozpohybuje lidský organismus. Kávu můžete zařadit později dopoledne a po obědě, vodu upíjejte průběžně po celý den.

 

Zdroje:

 http://www.inc.com/sujan-patel/5-toxic-habits-that-are-preventing-you-from-succeeding.html

 http://www.lifehack.org/articles/productivity/13-common-bad-habits-that-hold-you-back-from-success.html