Tutoři

Tutoři

Ing. Petr Ungerman

nezávislý poradce a konzultant v oblasti marketingu

Petr Ungerman v současnosti působí jako nezávislý poradce a konzultant v oblasti marketingu. Svoji pracovní kariéru začal v oblasti marketingového výzkumu ve společnosti Pivovary Staropramen (Anheuser-Busch InBev). Později přešel do brand marketingu a několik let vedl největší značku společnosti - Staropramen jako brand manager. Řídil projekt nové vizuální identity značky a vývoj komunikace značky ve všech kanálech včetně TV.

V roce 2005 přešel do společnosti Opavia-LU (později Kraft-Foods, dnes Mondelez), kde měl jako marketing manažer zodpovědnost za desetičlenný team brand manažerů na značkách BeBe Dobré ráno, Brumík, Pims, Piškoty, Zlaté a Kolonáda. Vedl mezinárodní projekty inovací pro BeBe Dobré ráno s jogurtem pro český, francouzský a belgický trh a později inovaci BeBe Dobré ráno mini pro trhy střední Evropy. Zodpovídal za uvedení značky Oreo na český a slovenský trh v roce 2011.

V roce 2011 přestoupil jako marketingový ředitel do kategorie čokolády (značky Milka, Figaro 3Bit a Siesta) kde pracoval čtyři roky. Podařilo se mu otočit celý segment k růstu díky změně strategie značky Figaro. Kampaň na Figaro byla nominována na Effie v roce 2013. Se značkou Milka získal s týmem několik ocenění za marketingové kampaně např. European Excellence Award 2014 za nejlepší PR kampaň v regionu. Dvakrát první místo na České ceně za PR 2015 v kategoriích B2C a Digital&Social Media.

Velikost businessu, který měl Petr na starosti jak v segmentu sušenek tak později čokolád představoval čistý obrat přes 100 mil USD ročně.

Petr si nejvíce cení toho, že se mu podařilo dvakrát v jeho kariéře otočit negativní trend vývoje značek, které měl na starosti. Poprvé BeBe Dobré ráno v roce 2007, kdy za marketingovou kampaň získal bronzovou Effie. Podruhé se značkou Figaro v roce 2013, což byl obrat po mnohaletém poklesu a výsledkem byl růst celé kategorie čokolád ve společnosti Kraft-Foods.

V rámci vedení lidí vystudoval Petr několik kurzů cachingu, který uplatňoval jako jeden z nástrojů rozvoje lidí. Je pyšný na to, že řada jeho podřízených byla úspěšně povýšena a dnes zastávají významné posty v řadě společností zejména v FMCG.

Petr vystudoval VŠE v Praze a studoval marketing v Norsku na Norwegian School of Economics and Business Administration v Bergenu. Absolvoval také letní studijní program na University of Economics and Business Administration ve Vídni.

Jako lektor spolupracuje několik let v Vysokou Školou Ekonomickou v Praze. (kurz Mezinárodní marketing) nebo s Marketingovým klubem na VŠE (přednáška “Jak nechat komunikaci značky na YouTubers…” 04/2015) Ve společnosti Mondelez měl na starosti projekt “Marketing Talent of the Year" (letos již 4. ročník) připravený s VŠE a spočívající v business simulaci (nástroj StratX), kde soutěží týmy studentů v prostředí věrně napodobující prostředí reálné firmy.

Jako lektor preferuje při výuce marketingu formu, kdy se snaží ukázat jiný pohled na užitečnost marketingu a práci se značkou. Marketing má často horší pověst, než si zaslouží… Kdo ho ale umí dobře využít, dokáže některé věci mnohem snáz.

 

Motto:

“People do not buy what you do, they buy why you do it” Simon Sinek