Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.

5 náležitostí, které ve vaší prezentaci nesmí chybět

V mnoha oborech je právě prezentace tím, od čeho závisí úspěch podniku, což mnozí často podceňují. Důležitý přitom není jen produkt a to, jak jste přesvědčiví, velký podíl na úspěchu má také grafická stránka prezentace.

Správně vytvořená prezentace se stává kvalitním opěrným bodem a pomůže vám k úspěchu. V rámci programu Executive MBA, který nabízí LIGS University a ve kterém se studenti pravidelně setkávají s vrcholovými manažery, se v jednotlivých modulech naučíte, jak správně prezentovat (např. v modulu Management).

Náležitosti správné prezentace

Vše si naplánujte – cílem vašeho snažení je zaujmout, něco sdělit, popřípadě prodat. Při přípravě si dopředu promyslete, jak by měla prezentace působit - zkuste se vžít do role posluchače a přemýšlejte, jakým způsobem zaujmout.

Pečlivě si připravte všechny části prezentace -  v případě, že se snažíte něco prodat, musí být konec prezentace úderný a přesvědčivý. Na druhou stranu, pokud se snažíte získat svým přednesem publikum pro vaše zájmy (například prezentace ve škole), nebojte se nechat konec otevřený, zakončit ho otázkou, která nutí posluchače přemýšlet.

Použijte zajímavý motiv – grafická stránka prezentace na první pohled zaujme více, než jakýkoliv obsah. A to je to, o co vám jde, proto se nebojte použít moderní, ale přehledné motivy. Vyhněte se kýčům, které by mohly zbytečně odvést pozornost od vaší prezentace.

Zvolte vhodný font – vybírejte pečlivě nejen font, ale také velikost písma. Ověřte si, zda je text dostatečně čitelný a vzhledově přívětivý. Důležitá slova, jakési hlavní body vaší prezentace, můžete odlišit jinou barvou či velikostí, aby na posluchače skutečně dolehla. Ale i zde platí – vše s mírou.

Přidejte obrázky – v žádné prezentaci nesmí chybět dostatek obrázků nebo fotografií, samozřejmě v kvalitním rozlišení! Rozmazaný flek na plátně pravděpodobně nikoho neosloví. Také vhodně umístěné video k tématu může diváky opět přitáhnout k vašemu zájmu. Pozor však na jeho délku, dlouhé video vám pozornost diváků spíše odvede.

Další možností je vložit do prezentace animace, které ji oživí a přitáhnou pozornost publika. Správně zpracovaná animace může být důležitým bodem vaší prezentace. Hodí se ale jen v některých případech, proto si rozmyslete, co a komu budete prezentovat a zda vám animace pomůže.

Zapojte publikum – ptejte se, mluvte k divákům a nebojte se je zapojit a udržet si tak jejich pozornost. Jen tak jim totiž budete moci úspěšně sdělit to, o co vám v prezentaci skutečně jde.

Pamatujte si, že štěstí přeje připraveným. Můžete být sebelepší řečník, pokud se však na svůj výstup patřičně nenachystáte, můžete být nepříjemně zaskočený. Dobrou zprávou je, že prezentování se dá naučit, např. studiem MBA na LIGS University. 

  • Sdílet článek

Přihlásit se do studenstské sekce