Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.

Jak na self-marketing?

Sebe-propagace pro lidi, až na výjimky, není instinktivní, ani přirozené chování. Většinou se dokonce vnímá negativně, protože lidé si ji asociují s chlubením nebo vytahováním se.

Pracovní trh se však za poslední léta a desetiletí zcela změnil a důležité už není jen to, co víte, ale hlavně to, zda o tom, co víte, vědí ti správní lidé. Pokud tedy chcete ve svém profesním životě uspět, musíte nejen tvrdě pracovat, ale výsledky své práce i správně prezentovat. Přečtěte si naše tipy, jak na to:

Nenechte si ujít příležitost

Když vás potká váš šéf a zeptá se „Co je nového?“, tak namísto toho, abyste byli zaskočeni a odpověděli „nic“ nebo „vše při starém“, odpovězte ve zkratce, co je nového na vašem projektu nebo na čem zrovna pracujete.

Využijte feedback

Blíží se vaše osobní hodnocení? Skvělé, protože je to další příležitost k propagaci vaší práce. Dobře se na něj připravte – vytvořte si seznam věcí, které jste za uplynulé období dotáhli do konce, vylepšili, inovovali a změnili. Prostě vše, na co jste ve své práci hrdí.

Pomozte ostatním

Pokud se vám v práci stane, že své termíny splníte dříve a zůstane vám kapacita na něco navíc, využijte ji například tak, že pomůžete svým kolegům. Kromě toho, že upevníte vztahy na pracovišti, tak také demonstrujete svůj talent a hodnotu.

Buďte zanícení

Mnoho lidí má problém s tím, jak se prezentovat, protože neradi mluví sami o sobě. Pokud patříte mezi ně, zkuste změnit svůj mind-set - uvědomte si, že nemluvíte jen o sobě, ale o tom co děláte. Pokud o své práci mluvíte nadšeně, prezentujete se v dobrém světle, aniž byste působili strojeně či uměle.

Vždy je co zlepšovat, a to platí i o vaší práci či vaší kariéře. Myslete na to, že vaše práce je sice důležitá, ale stejně důležité je i to, jak k ní přistupujete a jaký dojem vyvoláváte u lidí kolem vás.

  • Sdílet článek

Přihlásit se do studenstské sekce