LIGS přináší rozhovor s naším absolventem Tomášem Kolářem působícím na pozici generálního ředitele a CEO společnosti LINET Group, zabývající se výrobou a prodejem vybavení pacientských pokojů a vybavením domovů důchodců.
Byly to velmi zajímavé 3 roky. Část našich společníků se rozhodla prodat své podíly. Díky tomu jsme měli možnost vyzkoušet si nový proces. Situace se nakonec vyvinula tak, že se společníci rozhodli své podíly ponechat. A myslím si, že udělali velmi dobře. Firma LINET roste i nadále dvouciferným tempem. Tento obchodní rok, který budeme končit v září 2021 bude opět rekordní.
Pandemie ovlivnila náš byznys významně. Když jsme v roce 2011 zakládali LINET Group, tak to byla firma, která měla tenkrát asi 115 milionů eur obrat. Letos budeme obrat končit přesazením 330 milionů eur. Byznys se více než ztrojnásobil.Tím, že pracujeme pro zdravotnictví a lůžko je vlastně synonymum místa pro pacienta v
nemocnici, tak jsme již začátkem února 2020 zaznamenali poptávku a objednávky, které byly vyloženě způsobené pandemií Covid - 19. Více méně se dá říct, že to trvá doposud.
Samozřejmě. Asie a Pacifik jsou jedny z nejrychleji rostoucích trhů na světě. To se netýká pouze zdravotnictví. Vychází to ze dvou faktů. Jednak jsou obě ekonomiky velmi silné a dobře se jim daří. Od Asijské krize z roku 2000 tam nebyl zaznamenán téměř žádný pokles, takže je to rekordních 20 let, kdy se jim nesmírně daří. A za druhé zdravotnictví se tam vyvíjí z úplně základních podmínek. Je tam neskutečný potenciál budovat. Na druhou stranu to nejsou jednoduché trhy. Je to daleko, kultura je jiná, i proto jsme se rozhodli tam významněji investovat a daří se nám to. Rosteme tam zhruba o 30% každým rokem. Založili jsme společnost v Singapuru odkud všechno spravujeme. Další společnost jsme založili v Austrálii nebo v Číně. Takže je to i o velkých a významných investicích.
Samozřejmě jako všechny obory ať už se jedná o průmysl, nebo společenský život zažívají určitou přeměnu. Věřím tomu, že digitalizace je velký stimul. Je to podmínka, aby se procesy mohly hýbat dopředu. Zdravotnictví se tomu nemůže vyhnout. Samo o sobě je velmi komplexním systémem. Nemocnice je v podstatě komplikovaná firma s mnoha procesy, klienty a zaměstnanci. Je pouze otázkou času, kdy zdravotnictví jako takové bude na digitalizaci připraveno. Myslím si, že v Česku je to ještě větší otázka, protože řešíme základnější problémy. V každém případě je covidová doba určitým akcelerátorem pro digitalizaci procesů. Je to dané pohybem ve společnosti. Všichni si museli vyzkoušet něco online. Najednou jsme zjistili, že online služby fungují a tím pádem se otevírá ten mindset pro to, rozjíždět i další projekty, které by se mohly dotýkat digitalizace právě ve zdravotnictví.
Základ úspěšného podnikání je jednak mindset. Nebát se a zkoušet nové věci, mít vizi a zdravě dravou konkurenční kulturu, která je dostatečně otevřená.
Úspěšného manažera tvoří jakýsi úspěšný mix. Otázkou je, co takový mix vlastně je. U každého člověka bude vypadat jinak. A bude se lišit i závislosti na situaci. To co funguje teď už nemusí být funkční o rok později a nebo o rok dříve. Jediné co
můžeme dělat, je na sobě tvrdě pracovat. Věřím v to, že vzdělání je zdaleka nejlepší investice v životě a říkám to i svým dětem. Takový vklad se Vám vždycky vrátí. Pokud investujete pár desítek nebo stovek tisíc korun, vrátí se Vám miliony, pakliže s tím budete umět dobře zacházet. Jakýkoliv jiný finanční vklad se Vám nikdy takhle nezhodnotí.
Nejdůležitější vlastnosti manažera jsou asi nebát se rozhodovat. Člověk někdy vůbec neví, jak rozhodnout. Často to nevím ani já nebo lidi kolem mně. Rozhodnutí, ale někdo udělat musí. Pokud zůstane daná věc nerozhodnutá, je to ještě horší než samotná špatná volba. Když už člověk rozhoduje, měl by se snažit rozhodovat dobře a nedělat moc velké chyby. I když i chyby k životu patří. Tady se ještě vrátím k LIGS University, protože já na studium strašně rád vzpomínám. Jsem rád, že jsem měl možnost potkat se s lidmi z praxe a se specialisty z oboru. Všichni naši lektoři pocházeli z různých byznysů a bylo obrovským přínosem jít do hloubky. Témata detailně probrat s opravdovým profíkem, který se za svůj pracovní život už vyprofiloval v nějaký branži.
Ano velmi, protože motat se po světě bez cíle mi nedává smysl. To nemá začátek ani směr ani konec. Cíle si stanovuji jak osobní, tak byznysové. A pokud se budeme bavit o této současné době tak naprosto věřím v totální digitalizaci firmy. Dnes se nám jasně ukazuje, že i 20 společností, které máme po celém světě, mohou fungovat a být díky digitalizaci krásně propojené. Sice do jednotlivých poboček nemůžeme cestovat, ale můžeme i nadále pracovat. Naším budoucím cilem bude propojení marketingu a obchodu až k zákazníkovi. Věřím, že přestože je náš koncový zákazník (zdravotnictví) velmi konzervativní, můžeme být prvními ,co to zvládnou a prošlapou cestičku ostatním.
“Do what matters” - dělejte to, co má význam. A myslím si, že na vzdělání opravdu záleží! Takže jděte do toho a vzdělávejte se.