Jak si udržet reputaci v digitálním světě

9. 13. 2017
Štítky

V dnešní době je už naprostou nezbytností, aby každá firma měla svou přítomnost v digitálním světě. Myslíte si, že se vám nevyplatí investovat váš čas do správy sociálních sítí a webové stránky? Tak to se mýlíte. 

Jak si udržet reputaci v digitálním světěPotenciální zákazníci, kteří o vás nebo vašem produktu ještě neslyšeli, si budou informace vyhledávat právě na internetu. To, co uvidí, a jaké recenze si přečtou, má velký potenciál je odradit nebo přesvědčit o nákupu. A to platí i v případě, že nenajdou prakticky žádné informace, ať už pozitivní či negativní.

Pokud jste se tedy rozhodli zanechat v digitálním světě svou stopu, měli byste se také zamyslet nad způsoby, jakými se chcete na internetu prezentovat. Vytvořit si dobrou pověst chce čas, ale výsledek se vám vyplatí. Poradíme vám, jak na to.

Zjistěte, na čem jste

Nejdřív ze všeho se podívejte, co se o vás na internetu už píše. Zadejte vaše jméno nebo jméno vaší firmy do vyhledávače a projděte si několik stran výsledků. Pokud najdete špatné recenze nebo negativní komentáře, zkuste uvést věci na pravou míru.

Přispívejte na profesionálních fórech

Má vaše odvětví speciální web, fórum nebo online magazín, které sdružují ostatní profesionály? Pokud ano, snažte se stát aktivním členem této komunity. Zvýší to vaši reputaci a pomůže získat nové kontakty.

Založte blog

Vaše webová stránka by měla obsahovat také sekci s blogem, ve které budete pravidelně přispívat články týkající se nejenom vaší odbornosti. Zkuste občas také okomentovat nejnovější vývoj ve vašem oboru. Budete tak mít nakročeno k tomu, stát se influencerem.

Nenechte se vyvést z míry

Může se stát, že vám nespokojený zákazník napíše špatnou recenzi nebo urážlivý komentář. Takovou situaci nesmíte ignorovat, ale ani odpovídat v podobném duchu. Pokud necháte reakci bez odezvy nebo ji smažete, bude to vypadat, že si nevážíte vašich zákazníků. Odpovězte tedy co nejvstřícněji a snažte se vysvětlit, jak k situaci došlo, nebo nad ní vyjádřete politování.

Nesnažte se být všude

Neobětujte kvalitu na úkor kvantity. Dnes už máme tolik různých sociálních sítí, že není možné je obsáhnout všechny. Vyberte si tedy pouze několik hlavních, na které budete soustředit svou energii. Přemýšlejte, kde se nachází vaše cílová skupina. V našich končinách se jedná především o Facebook a Instagram, naproti tomu Twitter či LinkedIn trochu váznou.

Tohle bylo pouze několik doporučení, díky kterým máte nakročeno k vybudování silné a pozitivní reputace nejenom v digitálním světě. Pokud si ji ale chcete udržet, musíte pracovat každý den a jedna chyba může snadno vymazat roky poctivé práce. Jeden příklad za všechny může být americká letecká společnost United Airlines a jejich násilné vysazení pasažéra z přeplněného letu. Pár videonahrávek na YouTube a Twitteru vedlo k obrovskému skandálu, ze kterého se pověst společnosti bude dlouho vzpamatovávat. 

PŘIHLÁŠKA ke studiu

Interactive online: