MBA - přínos, sociální prestiž i šance pro nový začátek

6. 12. 2011
Štítky

Diskuze aktuálních problematik, neotřelé perspektivy, efektivní postupy, komplexní řešení problému, ale i nové kontakty a zvýšení společenské prestiže - to vše může přinést studium MBA. Pokud studiem procházejí vedoucí nebo i zaměstnanci firem, kteří dokonale znají cíle, může mít výkon vzdělávacího programu přímý a okamžitý dopad na hospodaření společnosti.  

Eva DostálováI ti nejlepší manažeři časem ztrácejí komplexní pohled na fungování společnosti, pokud jsou zabráni do denní rutiny. Většina z nich je považována za odborníky ve svém oboru, jenže používají stále ty nejefektivnější postupy? Kolik z nich má možnost svá rozhodnutí v případě potřeby konzultovat s možností plné důvěrnosti? Ano, i tyto zdánlivé maličkosti mohou v průběhu času poškodit úsudek, efektivitu práce i sebevědomí pracovníka a mít za následek poškození podnikání. Proto je investice do exekutivního vzdělávání zaměstnanců jistě formou firemního rozvoje. 

Bohužel, první odstavec je dokonalým popisem mé vlastní zkušenosti. Pracovala jsem na pozici General Manager v menší české společnosti, výrobce a distributora doplňků stravy. Cílem firmy bylo především zlepšení hospodářského výsledku. V prvních dvou letech to byl úkol velmi snadný - náklady byly velmi vysoké, výnosy relativně nízké, cashflow se řešilo jen v případě nedostatku hotovosti. Personální audit neproběhl nikdy, stejně tak ani daňová optimalizace, atd. Na konci „roku 2“ mi majitelé firmy gratulovali a těšili se na další „kouzla“. Jenže po tomto finančně-organizačním maratonu již nebyla oblast, která by nebyla optimalizována. Navíc, za dva roky se vyvinul nejen trh, ale i způsob managementu, dokonce i můj oblíbený marketing. Cítila jsem, že mi pod tíhou denní rutiny „ujíždí vlak“ vlastní odbornosti, komplexního pohledu na věc. Proto jsem se rozhodla pro studium MBA, obor management. Dlouho jsem váhala mezi nabídkami univerzit, posuzovala jednak časovou náročnost, vhodnost programů, ale i finanční nákladnost. Nejvíce se mi v té době líbil koncept LIGS  - zaměřeno na praxi, tehdy s mottem „vážíme si Vašeho času“. A opravdu. Studium bylo složeno z praktických prezenčních tutoriálů a tvorby semestrálních prací. Časově jsem si jej přizpůsobovala svým možnostem a pracovnímu tempu.

Úvodní semestr jsem úspěšně zvládla možná i díky nové energii, kterou jsem se začátkem studia načerpala během prvního tutoriálu, možná i díky debatám, které jsme se spolužáky vedli. Pracnost a objem studia ve druhém a třetím semestru se mi téměř nepodařil skloubit s vedoucí funkcí. Zvažovala jsem přerušení studia, nebo jeho ukončení. Jen díky skvělému a velmi osobnímu přístupu školy a nastavení individuálního učebního plánu se mi nakonec podařilo závazky splnit v termínu. Ve čtvrtém semestru jsem dokonce obdržela novou pracovní nabídku do zahraničí. Díky akreditaci mi byl získaný titul uznán i ve Spojených státech a značnou měrou minimalizoval nutné nostrifikace již dříve získaných titulů v ryze českém vzdělávacím systému. 

Dnes se po časově ohraničené stáži vracím do České republiky a vidím, jak má hodnota na pracovním trhu stoupla. Dostávám nabídky od firem, které by dříve můj životopis vyřadily už v prvním kole. Pro mne bylo studium MBA hlavně novou šancí na nový začátek, nástrojem ke startu kariéry, o které jsem vždy snila a nikdy na ni nebyla „dostatečně kvalifikována“. 

autor: Eva Dostálová, V San Jose, 12. 6. 2011 

PŘIHLÁŠKA ke studiu

Interactive online: